Ar vis dar bijome greito elektromobilio išsikrovimo?

  • Ar vis dar bijome greito elektromobilio išsikrovimo?
     

    Naujieji elektromobilių vairuotojai neabejotinai susiduria su viena iš didžiausių baimių būnant kelyje – kas atsitiks ir ką reikės daryti jeigu neužteks baterijos energijos pasiekti kelionės tikslą?

    Žmogaus baimė, jog vairuojant elektromobilį pritrūks ,,degalų“ yra viena pagrindinių priežasčių kodėl vairuotojai nusprendžia pasilikti prie dyzeliu ar benzinu varomu transporto priemonių. 2019 metais atliktas „Volvo“ tyrimas atskleidė, jog net 58% vairuotojų nurodė „energijos trūkumą“ kaip pagrindinę kliūtį siekiant įsigyti elektromobilį. Taip pat 49% vairuotojų paminėjo ir „įkrovimo stotelių trūkumą“, kuris sukelia papildomų nepatogumų vairuojant el-ektromobilį.

    Tiesa, reikėtų paminėti, jog neseniai atlikta „Green Car Reports“ apklausa parodė, jog net 95% elektrinių transporto priemonių savininkų niekada nepritrūko energijos kelionių metu. Be to, 77% pirkėjų vos tik įsigiję elektromobilį daugiau nebesijaudino dėl galimo elektromobilio išsikrovimo vairuojant.

     

    Kas nutinka kai elektromobilio energija artėja prie nulio?

    Kai elektromobilio energija artėja prie nulio, Jūs tikrai apie tai žinosite. Elektra varomos transporto priemonės neišsijungia staiga kaip dyzelinu ar benzinu varomi automobiliai. Kai el-ektra varomos transporto priemonės energija bus arti išsikrovimo ribos, Jūsų transporto prie-monė neabejotinai siųs įspėjamuosius pranešimus, skatinančiais vykti į artimiausią elektromo-bilių įkrovimo stotelę.

    Šiuolaikiniai elektromobiliai dažniausiai turi galimybę nustatyti kiek kilometrų dar bus galima nuvažiuoti su likusia energija. Daugeliu atveju šiuos įspėjimus gausite šiek tiek anksčiau, kad galėtumėt susiplanuoti savo kelionę į artimiausią elektromobilių įkro-vimo stotelę.

     

    Ką daryti jei elektromobilio energija pasiekia 0%?

    Ką darytumėte, jei Jūsų įprastu kuru varomam automobiliui pritrūktų degalų? Greičiausiai skambintumėte draugams ar tėvams, kad šie atvežtų Jums degalų arba kreiptumėtės į atitinkamas įmones, kurios galėtų nutempti Jūsų automobilį iki artimiausios degalinės. Panašią logiką galima pritaikyti ir elektra varomoms transporto priemonėms.

    Naujai susikūrusi įmonė „SparkCharge“ Jungtinėse Amerikos Valstijose jau siūlo naujieną, kuri pakeis visą elektromobilių sektorių. Įmonė siūlo mobilią įkrovimo stotelę, tad jei viduryje kelio baigėsi elektromobilio energija, tereikia susisiekti su „SparkCharge“ ir netrukus Jums bus pristatyta mobili elektromobilių įkrovimo stotelė kurioje pasikrausite savo transporto priemonę ir vėl galėsite keliauti. Nors šis inovatyvus sprendimas kol kas matomas tik JAV, reikėtų tikėtis, jog greitu metu tai pasieks ir Europą.

    įkrovimo stotelės

    Kadangi Lietuvoje dar neturime mobilios elektromobilio įkrovimo stotelės, vienintelis galimas sprendimas tokioje situacijoje – elektromobilio vilkimas iki artimiausios įkrovimo stotelės. Viskas labai panašu į įprastu kuru varomo automobilio vilkimą, tačiau, tikriausiai, daugelis iš Jūsų žino, jog išsikviesti vairuotoją, kuris galėtų nutempti elektromobilį, gali užtrukti kelias valandas. Būtent todėl siūlome atidžiai planuotis savo kelionės maršrutą bei stebėti elektromo-bilio energijos lygį. Tik prižiūrėdami savo elektra varomą transporto priemonę galėsite būti saugūs, jog ji neišsikraus viduryje kelionės.

    Išsiaiškinkime populiariausių elektromobilių Lietuvoje nuvažiuojamą atstumą su vienu įkrovimu.

    2020 m. Populiariausias EV Lietuvoje - Japonijos gamintojo „Nissan Leaf“ elektromobilis. Viso registruota 867 šio gamintojo automobilių. Su Nissan Leaf važiuodami 110 km/h greičiu Kau-nas-Vilnius greitkeliu suvartojama apie 1% energijos vienam kilometrui, tad važiuodami tokiu greičiu įveiksite tik apie 100 km atstumą. Tokiomis sąlygomis be įkrovimo savo tikslą įveiksite tik jei gyvenate šalia greitkelio Kaune ir jūsų tikslas nėra Vilniaus centras. Ramiai važinėdami mieste galite tikėtis nuvažiuoti iki 150 km, taupant – iki 170 km, na o turintys sunkesnę koją – iki 130 km. Tokio atstumo užtenka savaitę važinėti į darbą.

     

    įkrovimo laidai

    Antroji vieta atiteko „Tesla“ gamintojui (378 vnt.).

    Tesla Model S - yra visiškai elektrinis penkių durų prabangus sedanas, kurį gamina „Tesla Mo-tors“. Automobilis pažymėtas kaip „trečias greičiausiai įsibėgėjantis serijinis automobilis“, o jo važiavimo nuotolis yra vienas iš didžiausių nei bet kurios kitos elektrinės transporto priemonės: 575 km. Tokio atstumo pilnai pakanka ne tik važinėjant mieste, tačiau ir po visą Lietuvą. Kaip pavyzdys - iš Vilniaus į pajurį nuvažiuosite su 200 km likusiu rezervu.

    įkrovimo stotelės

    Trečiąją vietą tarp populiariausių elektromobilių Lietuvoje užėmė – „Volkswagen“ gamintojas (323 vnt.).

    Su Volkswagen e-up miesto mašinyte galite nuvažiuoti iki 160 km. Ji nedidelė, su ja lengva parkuotis. Tai puikus, miestui pritaikytas elektromobilis kasdieniniam važinėjimui į darbą. Nieko keisto, kad pagrindiniai pirkėjai yra didžiųjų miestų gyventojai.

    įkrovimo stotelės

    Taigi, galima sakyti, kad labai daug kas priklauso nuo žmonių poreikių. Vieniems užtenka kompaktiško modelio, kurio tikslas važiuoti tik į darbą, kiti renkasi elektromobilius turinčius 100 kWh baterijos talpą su kuria gali nuvažiuoti iki 600 kilometrų su vienu įkrovimu ir daugiau. Tokios talpos bateriją gali pakakti pakrauti 2-3 kartus per mėnesį, o sėdint už tokio elektromo-bilio vairo jaustis užtikrintai ir saugiai.
      

  •